مناجات

 

مناجات شاید تنها نگاهی باشد به آسمان در سکوتی دور، و به خاطر آوردن ناچیزی موجودی باشد که در گوشه قفسی بی دیوار، پیچیده در غرور، نگاه کردن به مورچه ای  را که در تپه های آسفالت خیابان بالا و پایین می رود فراموش کرده و عجولانه آزادی طبیعت را لگدمال می کند.

مناجات شاید تنها نگاه کردن باشد، گوش کردن، و شاید فکر کردن باشد در سکوت. مناجات شاید فیلمی باشد درسینما، یا یک نقاشی باشد بر روی دیوار یا یک عکس، یا شاید گوش کردن باشد به یک نوع موسیقی، یا خواندن شعری که با خواندش خودت را فراموش می کنی. مناجات گفتن نیست، حس کردن است حتی اگر پرستیدن یک بت باشد. مناجات نه خواستن برای خود بلکه خودکشی است، رهایی از خود است، لحظه ای ایستادن است و سکوت کردن، ایثار خنده است و همدردی اشک، لحظات زندگی مادری است در فکر فرزند. مناجات نفرین کردن و تقلید کردن کودکانه نیست بلکه تسلیم و درک عاشقانه است. مناجات شاید رهایی از یکنواختی و بند زندگیست.

نظرات 6 + ارسال نظر
الهام د چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:10 ب.ظ http://brightsunflower.blogsky.com

سلام! با این موافقم:"مناجات شاید رهایی از یکنواختی و بند زندگیست" شاید که نه حتما! پروفسور پست پایین چه جالب بود!

سلام دوست من، من نوشته‌های وبلاگتون شارپ و قاطع!
موفق باشید

پیمان پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:10 ب.ظ http://peyman59.blogsky.com

سلام
متن زیبایی بود.
من در اولین فرصت لینک شما را در وبلاگم اضافه خواهم کرد
موفق باشید.

سلام پیمان جان، من هم خوشحال خواهم شد به وبلاگ پر بار شما لینک بدهم.
شاد و موفق باشید

سمانه پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:04 ب.ظ http://www.blue-lover-yass.blogspot.com

سلام.مناجات قشنگی بود.من تو دفتر شعرم یادداشتش کردم با اجازتون.دستتون درد نکنه
موفق باشید

سلام سمانه جان، خوشحالم که خوشتون اومد. امیدوارم همه آدمها لحظاتی برای مناجات تو زندگیشون داشته باشند.
شاد باشید

آیدا پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:32 ب.ظ http://www.nimeyegomshodeh.blogsky.com

سلام
چقدر زیبا بیان شده بود مناجات .نکته های خیلی جالبی داشت!
شاد و پیروز باشید.

سلام آیدا جان، ممنون از نظرت، البته فکر نکنم به لطافت شعرها و نوشته‌های شما باشه.
شاد باشید

شمیلا شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:11 ق.ظ http://khalvatgah-yek-ashegh.blogsky.com

سلام
واقعا زیبا بود مخصوصا این قسمت : مناجات گفتن نیست، حس کردن است

سلام دوست من، امیدوارم سال خوبی پیش روتون باشه.

علی سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:51 ب.ظ

امیر جان سلام
متن خیلی قشنگی بود.
بعضی وقتها که آدم خیلی دلش میگیره وکسی نیست که باهاش صحبت کنه به نوعی مجبور که با کسی که بهش خدا میگن حرف بزنه و یا با کسانی ...
به هر حال مناجات خیلی منو راحت میکنه !

سلام علی جان، درست می‌گی برای من هم نوشتن تو این وبلاگ یک نوع مناجاته!
موفق و شاد باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد