عاشقانه

 

بعضی وقتها وقتی نوشته های عاشقانه وبلاگها رو می خونم، یک کمی خنده ام می گیره، خنده ام می گیره از وجود این همه عاشق، از این همه نوشته های قشنگ، این همه تنهایی، این همه احساس، از این همه آدمهایی که مثل امشب من، می خواهند با کسی حرف بزنند.

 

یادته اون اوایل یکبار جملات انجیل رو در مورد عشق نوشتم:

 

Love is patient, love is kind.
It does not envy, it does not boast, it is not proud.
It is not rude, it is not self-seeking.
It is not easily angered, it keeps no record of wrongs.
Love does not delight in evil, but rejoices with the truth.
It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.
Love never fails.

 

بعضی وقتها فکر می کنم، عشق نباید مثل پریدن توی دریایی باشه که کنترلی در رسیدن به ساحل نیست، ممکنه اونقدر شنا کنی که خستگی لذت شنا کردن رو هم ازت بگیره، یا شاید حتی به جایی برسی که ببری.

 

شاید هیچ وقت نشه عشق رو تعریف کرد اما میشه در موردش گفت: عشق کوچک نیست به اندازه حسادت، کینه، تعصب، خشم، شهوت، خودخواهی، خامی، و غرور، عشق بزرگه به اندازه خدا، به اندازه حقیقت، به اندازه روز و شب، به اندازه آزادی و اعتماد، و به اندازه ابدیت.

 

می دونی خیلی فاصله هست بین ندانستن و دانستن، و بیشتر از اون بین دانستن و عمل کردن. بعضی وقتها دوست داشتم جملات انجیل رو بنویسم روی یک کاغذی بگذارم توی جیب پیراهنم، نزدیک قلبم، تا شاید همیشه تو یادم باشه. بعضی وقتها به جای حفظ کردن، شروع کردم به فکر کردن، مثل مسائل ریاضی، تا بفهمم و درک کنم. بعضی وقتها زمان رو تو زندگیم آروم می کنم تا بهم بیشتر فرصت فکر کردن و به خاطر آوردن بده. می دونی شاید دلیل شروع کردن این وبلاگ هم این بود که هر از چند وقتی به خودم یادآوری کنم.

 

راستی چقدر خوب بود اگه همه آدمها عاشق بودند.

نظرات 7 + ارسال نظر
آیدا شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:31 ب.ظ http://www.nimeyegomshodeh.blogsky.com

نمیدونم چرا وقتی این نوشته ها رو می خونیم توی تمامش
یک دلتنگی خاصیه ؛ناله از نرسیدن به عشق و...

شاید ما هنوز معنی واقعی عشق و نمی دونیم
عشق خیلی بزرگه و کاش ما آدما همراهش بزرگ بشیم

و بقول خودت چه خوب بود همه آدما عاشق بودند
عاشق واقعی ..عشق بدون هیچ توقع
موفق باشی دوست خوبم

سلام آیدا جان، ممنون از نظرت... کاش ما آدمها همراهش بزرگ بشیم... کاش...
موفق و شاد باشی

سمانه شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:32 ب.ظ http://www.blue-lover-yass.blogspot.com

سلام.ممنون از بابت تبریکتون.امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشید.من یه مدتی نبودم.در مورد عشق خیلی خیلی حرفهاهست که باید گفته بشه و زده بشه . و هنوز شاید خودمو تو این حد نمی بینم که در موردش نظر بدمو وقتی ادم اولشو میگه باید تا آخرش بشه که اینجا نمیشه.ولی جمله ی اخرتون خیلی قشنگ بود و یکی از آرزوی های ته دل خودم!اگه همه ادمها ....

موفق باشید

سلام سمانه جان، ممنون از نظرت. برای من هم خیلی سخت بود نوشتن در این مورد و البته این نتیجه سالها کلنجار رفتن با خودم بود! معتقدم بعضی وقتها آدم باید بنویسه به این شکل هم به خودش کمک می‌کنه قضیه‌ای رو بهتر ببینه هم نقد دیگران رو می‌شنوه... می‌دونی هر کس یک جوری می‌بینه و هر کس شاید یک جوری عاشقه!
اما درک بزرگی عشق و پیاده کردن اون در عمل خیلی آسون نیست.
موفق و شاد باشید

پسر نیمه شب یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 05:21 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام مرد آریایی .
از اینکه قدم رنجه کردید و به کلبه کوچک من سر زدی و اون نظر قشنگ رو دادی از شما سپاسگذارم .
خوشحال شدم وقتی دیدم که شما هم از عشق می نویسید .
به امید روزی که همه مرد عاشق باشند موفق و پیروز باشید

سلام دوست من، امیدوارم دلتون بهاری، قلمتون تابستانی، دوریها براتون پاییزی و تنهاییهاتون زمستونی باشه.

شبنم یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:23 ق.ظ http://www.roze-ghalb.blogfa.com/

سلام دوست عزیز سال جدید خوبی داشته باشی.
این مطلبت هم مثل دیگر مطالب از دل بر آمده و به دل هم میشینه.آره دنیای عشق یه دنیای غیر قابل تعریفه و هر کس از آینه دل خودش اون رو تعریف میکنه...
ممنون که به من سر زدید.

سلام، سال نو شما هم مبارک.

علی سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام عید همه مبارک.
عشق واقعاْ تعریفی نداره .
یادم میاد یکجا خوندم :
عشق مانند تپه ی سر سبزی است که هر کره خری جفتک زنان از آن بلا میرود .
البته از این لحن گفتن از همگی عذر خواهی میکنم .

سلام علی جان، می‌دونی مطمئنا خیلی‌ها هستند که خودشون رو عاشق می‌دونند اما اولیه‌ترین نیازهای یک عشق درست رو هم ندارند اما خوب بعضی وقتها باید به آدمها فرصت داد، بعضی وقتها باید شرایط زندگی هر انسانی رو در نظر گرفت، ... . می‌دونی مهم اینه که حتی خودمون در مفهوم عشق هر لحظه در خودمون شک کنیم خودمون رو بسنجیم و نزدیک‌تر بشیم به معنی عشق. کمال همیشه نسبیه. کسی کامله که بدونه که کامل نیست!
ممنون از نظرت.
امیدوارم سال خوبی داشته باشی.

الهام د سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:34 ب.ظ http://brightsunflower.blogsky.com

سلام به شما
به این پستتون دیر رسیدم! ولی جالب بود. موافقم که عشق نباید در حد حسادت و تعصب و ... (اون موارد بالا) پایین بیاد ولی گاهی این حساسیتها همراه با عشق میان! جالبه وقتی مطلب دکتر شریعتی رو خوندم (فرق عشق و دوست داشتن) فهمیدم که اون دوست داشتن هست که با حسادت و تعصب و ... همراه نیست و عشق هست. حالا بعد از امتحانام Quote های خوبی رو می نویسم. راستی در مورد چیزهایی که از انجیل خوندید نمی نویسید؟
شاد باشید. :)

سلام الهام جان، ممنون از نظرت و خوشحالم که امتحانات تموم شده و وقتت بیشتر. می‌دونی بعضی وقتها اسم می‌گذاریم روی چیزهای مختلف حتی خودمون! عشق دوستی خلاقیت دین ... می‌دونی خیلی چیزها می‌تونند یک اسم داشته باشند و تعریف و مفهومشون برای آدمها مختلف باشه. شاید بهترین نقطه جایی که همه آدمها با مفاهیم زندگی کنند تا با اسامی!
راستی جالبه که گفتید گاهی این حساسیتها با عشق میان! باید راجع بهش فکر کرد!
موفق و شاد باشید

امین جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 06:40 ق.ظ http://www.your-jojo.blogsky.com

سلام. وبلاگ قشنگی دا ری. به منم سر بزن . من لینک شما رو دادم.

سلام وبلاگ شما کاملا با این وبلاگ متفاوته. باید عاشق تفاوت بود! من هم فرصت کنم امروز به وبلاگتون لینک می‌دهم و خوشحال می‌شوم از دوستیتون.
جالبه من هم این روزها فکر می‌کردم یک مطلبی در مورد بیوگرافی آدمها بنویسم.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد