ماشین حساب

 

یادمه اون موقع ها که دوم راهنمایی بودم کلی برام جالب بود که تمام ضربهای ریاضی رو ذهنی انجام بدهم و حتی تا ضربهای سه رقم در سه رقم پیش رفته بودم، اما الان ... الان حتی برای جمع و تفریق اعداد با اعشار هم باید از ماشین حساب استفاده کنم چون ریسک اشتباه اینه که ممکنه چندین هفته کار آدم به نتیجه اشتباهی برسه! به نظر شما برای مسائل زندگی و برای جامعه باید ذهنی حساب کرد یا از ماشین حساب استفاده کرد؟

نظرات 3 + ارسال نظر
علی جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:01 ق.ظ

امیر جان سلام
واقعا سوال مشکلیه !!!
در زندگی امروز بشر مطلق رفتن درست نیست (به نظر من)
ترکیبی از این دو تا بهتره .
آدم موفق کسی که بدونه از هر کدام کجا و چطوری استفاده کنه .

سلام علی جان، مرسی از نظرت. چندین ساله فکر می‌کنم به یک جایی در میانه، میانه جایی که همه رو درک می‌کنی اما تنهایی خاص خودت رو هم داری! اگه هستی رو مثل اعداد به مثبت و منفی تقسیم کنیم، میانه جایی هست که مفهوم فلسفی خدا هم تعریف میشه، یگانگی و رهایی از نسبیت، صفر.
بعضی وقتها فکر می‌کنم دنیا مثل یک ترازو ی دو لبه‌ است. بعضی‌ها لیبرال هستند و ترازوشون باید با شدت بالا و پایین بره تا به تعادل برسه، بعضی ها محافظه کار آروم حرکت می‌کنند اما زیاد بالا و پایین نمی‌روند. شاید میانه جایی هم باشه که بشه عدالت رو بهش تشبیه کرد.
فقط می‌تونم بگم که خوبه که دل و قلب آدمها باز باشه به اندازه درک آزادی.
شاد باشی.

هدیه جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.thinkandheart.blogsky.com/

سلام امیر جان سوالای سخت سخت می پرسی
راستی منم آپ کردم کم پیدا سر بزن
شاد باشی

Elham D یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:07 ق.ظ http://brightsunflower.blogsky.com

:)
جالبه. به نظرم هردو. هم ذهنی هم ماشینی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد